انتخابات

اصفهان- استاندار اسبق اصفهان گفت: امنیت امروز کشور به واسطه تجربه ۴۰ ساله این ملت در راه محقق کردن آرمان های خود در قالب چارچوب های انقلاب است.

امنیت امروز کشور حاصل تجربه ۴۰ ساله ملت در راه محقق کردن آرمان های انقلاب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمود حسینی در مراسم گرامیداشت سالگردحماسه پنجم رمضان سال ۱۳۵۷ که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، با اشاره به پیشینه مبارزاتی مردم ایران در ۴۰ سال گذشته، اظهار کرد: امروز کشورهای مصر، لیبی، عراق، و بسیاری از کشورهای اطراف ایران و دورتر با ناآرمی مواجه است.
وی ادامه داد: امروز پس از ۵۰ سال دوباره شاهد شکوفایی عقلانیت در جامعه هستیم و این همان مسیری است که جوانان دیروز به نحوی و جوانان امروز به گونه ای دیگر دنبال می کردند.
استاندار اسبق اصفهان افزود: این از آثار انقلاب است که جامعه پس از فراز و نشیب های خود باز هم از مسائلی چون آزادی انتخابات، استقلال کشور و امثال آن دفاع می کند.
وی خاطر نشان کرد: مسیری که شاه برای توسعه درپیش گرفته بود با بن بست مواجه می شد و شعارهای مردم ما در دوران مبارزات با رژیم پهلوی مشخص بود و مسائلی چون استقلال، آزادی، حاکمیت قانون، احترام به فرهنگ و باورهای دینی و امثال آن بود.
وی گفت: قیام پنجم رمضان اصفهان نشان داد خاستگاه حرکت مردم ایران اقدامات مدنی است نه مسلحانه و این یک منطق متقن در بیان خواسته های به حق ملت ایران در فضای بین المللی بود.
حسینی افزود: این در حالی بود که برخی در آن زمان گمان می کردند تنها اقدامات چریکی می تواند موجب ساقط شدن رژیم پهلوی شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر حماسه پنجم رمضان اصفهان، ظرفیت وحدت و یکپارچگی ملت ایران را به نمایش گذاشت و این نمایش قدرت برای انقلابیون سایر شهرهای کشور الگو شد و اعتماد به نفس رژیم پهلوی را شکست.
وی با بیان خاطراتی از پیشینه و نحوه شکل گیری تحصن مردم در پنج رمضان ۵۷، در اصفهان، از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان نظیر آیات خادمی، طاهری، سید محمد احمدی، استاد پرورش و حجج اسلام سید ابوالحسن بدری و سید محمد حسین رامشه ای تجلیل کرد.
همچنین یکی از افراد حاضر در حماسه پنج رمضان اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان همواره در برنامه های انقلابی پیشگام بوده است.
حجت الاسلام رضا محبوبی افزود: حرکت مردم اصفهان در پنجم رمضان از اصفهان سرآغاز دور تازه ای از مبارزات مردم ایران شد و به شدت در سراسر کشور توسعه پیدا کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.